Hvor skal jeg hen du

Hej alle sammen ja det er snart et år siden jeg kom hjem fra Frankrig. En meget stor oplevelse rigere. Du undre dig måske over, om jeg nu er gået helt i stå, fordi jeg slet ikke har skrevet noget, ej heller om den annoncerede tur Jylland rundt på mtb sidste sommer.jyllandrundt

Jeg var i gang med projektet men efter 5 dage og 535km stoppede jeg i Møgeltønder pga knæsmerter, desuden slappede jeg ikke af og nød det, som jeg havde regnet med. Mine forventninger til dagsetaperne var for høje og det bevirkede jeg faktisk ikke syntes jeg havde tid til, at lave stop under vejs. Jeg kommer heller ikke udenom jeg var cykelmæt ovenpå oplevelsen i det franske, så jeg savnede faktisk også familien.

Sådan har det  gået op og ned siden. Knæet har drillet lidt men er ved at være ok nu, og så har jeg haft svær ved at finde motivationen. Det at sætte sig op og skubbe alt andet til side fra feb til juli for at blive klar til La Marmotte har efterladt mig med et stort hul. Hvor jeg nogle perioder bare ikke har haft lyst til at bruge tiden på vejen.
Tankerne har gået meget på hvorfor jeg ikke klarede La Marmotte og om jeg skal afsted igen. Det vil jeg rigtig gerne, og havde først tænkt det skulle være allerede i år, men jeg kan ikke sætte mig selv op til det, og jeg vil gerne have styr på mit knæ inden jeg tager afsted igen.
Jeg er faktisk også helt afklaret med jeg måske løber panden mod muren igen, men bare det at få lov til at være med og opleve det igen vil være superfedt, og så vil jeg have Randi, og måske ungerne med for at vise dem hvor fantastisk storslået et landskab det er.

Her I foråret har jeg kørt en forårsdag i Gudenådalen igen og selvom jeg ikke har trænet helt så meget som sidst kørte jeg faktisk i mål i samme tid hvilket jeg var rigtig glad for.
Sidste weekend var jeg med i Grejsdalsløbet og vejret var bestemt ikke indbydende men jeg stillede op trods regnen men måtte udgå efter 130 km pga. punkteringer. Da jeg ikke havde flere slanger tilbage, så det var lidt øv, men følte mig ok kørende trods vejrforholdene. Selvfølgelig kunne jeg godt mærke begyndende træthed på bakkerne men er ret sikker på jeg nok skulle have gennemført hvis jeg kunne have holdt luft i slangerne.

Jeg synes jeg kan mærke en fremgang i formen i øjeblikket skønt jeg ikke er så trimmet som sidste år, og det giver motivation et spark bagi så det er dejligt. Lysten er der nu men hvad er målsætningen. Hvad skal og vil jeg. Det tænker jeg en del over lige nu. Jeg vil i hvert fald have nogle maraton ture i sommer så jeg kan finde ud af hvad der sker i min krop når jeg har ydet i 8-9 timer. Det værste ved det er det bliver en kamp med mig selv med disse lange solo turer. Det ville være fedt at have en følgesvend men det har jeg desværre ikke. Tænker lidt på om jeg skal vælge et løb ud, sidst på sæsonen som mål bare for at holde skruen i vandet, måske bliver det vadehavsløbet. Vadehavsløbet køres i sep. fra Esbjerg til Møgeltønder og retur, og nu fik jeg jo ikke oplevet at cykle langs vadehavet sidste sommer på mtb så det er jo en mulighed, men kan også blive et modbydeligt hårdt løb hvis der er stærk vesten vind.
Udover det kan jeg godt tænke mig at blive bedre til at træne intervaller således jeg forhåbentlig kan hæve mit cruise tempo med et par pinde eller 3.

Sidder du nu og tænker du gerne vil køre med på en lang tur i sommer så skriv endelig til mig. Jeg snitter ca 28 hvis ikke der er for mange bakker eller strid modvind hele vejen. Tur forslag kan måske være Djursland rundt med start og stop fra mig er det ca 250 km eller måske Limfjorden rundt 2 dage eller bare kyst til kyst.

Dette indlæg blev udgivet i 2014. Bogmærk permalinket.