En sidste tur inden trædemøllen starter igen

Hvis i dag skulle bruges mest fornuftig burde jeg have sat sokkel klinker på hele dagen, men ville ikke spilde sidste chance for at komme ud på cyklen de næste mange dage. Derfor var planen at sætte klinker på indtil middag, og cykle om eftermiddagen. Jeg nåede faktisk 1/3 af vejen, så det var ok.
Jeg havde så fået arrangeret en tur med Heidi. Vi har tidligere kørt en del gode ture sammen, men det var efterhånden længe siden vi har kunnet få det til at passe sammen.
Planen var at mødes ved banestien i Vejumbro. Heidi sendte en sms da  hun kørte hjemmefra, så jeg viste hvornår hun ville være der.
Igen havde jeg ikke lige taget højde for vinden, så der måtte kæmpes lidt for sagen. Det tog dog så lang tid at Heidi kørte mig i møde, men så har hun prøvet det også.
Det ville have været nærliggende at køre i Øbakker, men vi valgte at få en længere tur i stedet for kort med masser af bakker.
Vi kørte til Mammen, Hjermind, Sdr. Vinge og Ulstrup i et rolig tempo hvor Heidi lige fik varmet mundtøjet op. Jeg ved godt jeg stillede spørgsmålene, og jeg ligger gerne øre til en anden gang det ved du 😉
I Ulstrup kunne jeg så ikke helt dy mig for at komme med en lille overraskelse, så jeg lagde lige turen over Daugbjergvej. Det er starten på en forårsdag i Gudenådalen. Et løb som blev kørt første gang sidste år, og som varmt kan anbefales. Det er ikke et stort løb men rigtig godt arrangeret.
Daugbjergvej går opad fra starten, og nogle steder er den meget stejl. Et stykke oppe bliver asfalten afløst af ss sten, men det bliver den ikke mindre stejl af, så her var det umuligt ikke at få pulsen op. Da vi kom op overvejede jeg faktisk at have forsat på ruten fra løbet, men vurderede det ville blive for langt, så turen gik til Gerning og videre til Bjerringbro. Vinden havde vi glæde af igen nu så det gik stille men stødt fremad.
Vi lagde ruten over Bjerring til Mammen. Det betød så endnu en bakke, og på toppen måtte vi lige have pusten. Næsten tilbage ved udgangspunktet i Vejumbro havde jeg punktering 🙁
Efter en lille kamp fik jeg dækket af, ny slange i og på med dækket, men må have nappet slangen med dækjernet for den ville ikke holde luft. Af med hele skidtet igen. Jeg foreslog Heidi hun bare skulle køre hjem for ikke skulle stå og fryse. Det ville hun ikke høre tale om, og tak for det. Efter 5 min mere var vi klar til at køre de sidste 4-5 km inden vores veje skiltes for denne gang
Jeg var svært tilfreds med at vinden nu var med mig og det gik raskt afsted bortset fra opad bakken igennem skoven lige før Krog

69,26 km
2:44:47
25,21 km/t

Dette indlæg blev udgivet i 2010. Bogmærk permalinket.

One Response to En sidste tur inden trædemøllen starter igen

1. Heidi skriver:

Tak fordi du ikke nævnte hvor hårdt jeg havde det ha ha ha..
    Må sige du bare er god til det med ruter og din stedsans er misundelsesværdig!!!

Der er lukket for kommentarer.