Super runde

Efter 2 gange indendørs træning på min cosmos rullebandit så var det sgu fedt at komme ud. Jeg havde egentlig bestemt mig for at gøre det igår, men da jeg kom hjem fra arbejde stod knægten, og spurgte om ikke vi skulle køre et smut ud til farfar.
Det var jo ikke nogen dårlig ide, så mine planer blev lige ændret til 1 time på hjemmetræneren efter ungerne var smidt i seng. Pyhh det er varmt på sådan en.

Nå men tilbage til dagens tur. Valget faldt på mtb og 21 km ruten med start fra vråsporet som det efterhånden er ved at blive en vane. Det passer lige med ca 2 timer fra jeg køre hjemmefra og til jeg er hjemme igen. Det er underligt som man kan sidde og bilde sig selv ind man bare vil tage det rolig, for når først man er i gang så er det svært ikke at give hvad man har.
Jeg ved fra de sidste gange der var noget tid at hente på grusvejene, så jeg prøvede at holde farten lidt højere på de stræk. Da jeg efter de første kilometer kom ind på de første singeltracks fik jeg en positiv overraskelse. Trods de byger der har været i løbet af ugen så var det faktisk knas tør. Derfor lykkedes det mig vist også at køre lidt hurtigere her. Den første af de mere krævende tekniske stigninger, hvor jeg væltede den først gang med mine nye pedaler, cyklede jeg hele vejen opad i dag. Normalt trækker jeg de sidste 20-30 m men ikke i dag, og ikke noget med at holde igen. Op i gear og videre. det rullede bare.
Da jeg kom frem til den svære mudderet stigning, som så i dag var næsten tør havde jeg så lige lidt modgang. Jeg havde ikke lige fart nok på så jeg gik stå på en rod, men nåede fint at klikke ud. Trak lige 5 m og satte mig på igen og så cyklede jeg sgu resten af vejen op for første gang sådan der 😛
De næste stykker er jeg ved at have godt styr på, så det gik godt og jeg vovede lige at køre en smule friskere syntes jeg. Det gik også fint igennem det smalle stykke singeltrack tæt på træerne hen over alle rødderne. Sidste store forhindring var den satans nedkørsel tæt mellem granerne. Jeg gør i dag sagde jeg til mig selv, og det gjorde jeg da også ihvertfald 1/3 længere end jeg plejer. Tror problemet er jeg ikke kan lide at skal dreje så skarpt når det går så meget nedad. Jeg får sikkert taget for meget fart af cyklen, og så bliver det svært med balancen når man skal dreje skarp samtidig. Det træerne står så tæt på tror jeg også spiller lidt ind på det mentale. Nå men efter lidt hjælp med det ene ben på jorden så kom jeg ned.
Nu var det bare med at komme igennem det sidste, og det er forholdsvis nem kun en enkelt sej bakke og lidt grusvej og så var jeg der i klart personlig bedste tid på ruten.
Ingen tvivl om det tørre føre er kraftig medvirkende hertil, men det er sgu fedt alligevel

22,29 km
1:20:29
16,62 km/t

Dette indlæg blev udgivet i MTB. Bogmærk permalinket.

2 Responses to Super runde

1. Mor skriver:

Du bliver bare rigtig skrap til det, det ender nok med vi skal se dig i tv.

2. Henrik skriver:

Tak mor men det tror jeg nu ikke du skal regne med

Der er lukket for kommentarer.