Mudder

Endelig kunne jeg komme i skoven igen. Jeg havde fået udgangstilladelse i 3 timer, mens Randi var i mødregruppe. Jeg kørte hjemmefra lidt over 9, men i min iver for at komme afsted havde jeg ikke lige set jeg ikke havde fået min sadletaske med øv 🙁 så der var jo ikke andet at gøre, end vende rundt og køre hjem for at hente den. Det gav så lige 7 km ekstra på landevej, fedt
Det gav mig så lige den tvivlsomme fornøjelse at køre ind i en god regnbyge, men skidt med det. Snart var jeg i skoven og kørte på ved Vrå sporet det er det der er nærmest for mig. Det gør så det første lange stykke var på grusvej, men det var okay at starte ud med, og der er da også lidt udfordringer. Nogle af bakkerne er forholdsvis stejle, og når man så ikke har kliksko på så er det ekstra hårdt for lårmusklen.
Jeg var lidt spændt på at komme ind på de mere tekniske stykker i skoven pga al den regn vi har fået den sidste uge, og det vidste sig da også hurtig at det var noget mere fedtet end sidst.
Det bevirkede helt klart at tempoet ikke var så højt som sidst. Jeg var ikke helt tilpas med at køre ned af stejle skrænter mens cyklen skred ud både med for og baghjul. Min balance er ihverfald ikke særlig god, så det er da rart at der er plads til forbedringer der 😉

mudder1

Da jeg var over ved Fussingø kørte jeg over på 8 km ruten, for at finde hele den rute. Det kom så til at volde mig lidt problemer. Derfor fik jeg lige et af de mere tekniske stykker 2 gange inden jeg fandt den del af sporet jeg manglede. Sporet var fuldstændig skjult i hindbærkrat 😉 . Den del af ruten havde nogle stejle nedkørsler som jeg i dag ikke lige følte jeg havde kontrol over, så jeg var lige af cyklen på de værste stykker.
Snart var jeg ned ved mølledammen, og nu har jeg kørte begge ruter, så det er rart at have styr på det.
Tilbage på 21 km ruten og lidt spændt på hvordan det sidste stykke af den ville være. Det var nemlig her der var mest vand sidst, og der var da også lidt mere i dag, men det gik fint det meste af vejen. Det sidste stykke op til sidste uges udgangspunkt startede også fint, men til sidste gik jeg i stå og var nød til at trække. Puha hvor var det hårdt. skovbunden var så fedtet at jeg næsten ikke kunne stå fast og cyklen føltes som om den bare hang fast. Jeg fik dog kæmpet mig op, og forsatte hjemad ruten.
Pludselig stod der et skilt på skovvejen hvorpå der stod der Dansk Politihundeforening afholdt DM, så jeg synes lige jeg ville rådføre mig med manden der stod ved skiltet om det var iorden jeg forsatte. Det var det, men der var altså en eftersøgning i gang så jeg kunne risikere at blive mødt af en politihund, men så skulle jeg bare stoppe og forholde mig passiv så skulle der ikke ske noget. Hmm betryggende.
Jeg mødte nu ingen og efter endnu et par kilometer i skoven kørte jeg ud på landevejen for at komme hjem til aftalt tid. Lidt ærgeligt at jeg ikke kom hele vejen rundt, men det må jeg gøre næste gang.
Det skal nu også lige siges at jeg var faktisk ved at være flad. Jeg håber mine pedaler kommer i denne uge. Tror at det vil hjælpe en del på det, at  jeg også kan trække op i pedalen som jeg gør på raceren. Det bliver selvfølgelig også ekstra spændende at køre de våde/mudderet stykker når man hænger fast i pedalerne, så måske det giver lidt knubs i starten.
Km og tid angivet på disse mtb ture vil fremover være den distance og tid der er brugt på ruten. Det giver mere mening for at se forbedringer end hvis der er en masse landevejskørsel med.

26 km
2:08
12,18 km/t

Dette indlæg blev udgivet i 2009, MTB. Bogmærk permalinket.

3 Responses to Mudder

1. Heidi skriver:

Hm..kan ikke rigtig lide at læse det med nedkørsler! Argh..er jo ikke lige så pokkers glad for dem på racer i forvejen, hvordan pokker skal det så ikke blive hvis jeg nogensinde får den mtb??
    Er dog også glad for at læse du stadig har luftet raceren! Jeg er stadig i løbesko..men håber på et par ture på Centurionen når det ½ maraton er overstået! Regner med at få lidt tid sidst på ugen i næste uge til at få gjort Trekén ren så den kan komme i pit i vinter! Ville nu godt se lidt af den natur du padler rundt i..selvom det er nogle fantastiske skud du ligger ind..det er SÅ fristende!! Håber vi får chancen så du kan lære mig noget teknik..den sidder sikkert godt hos dig før jeg kommer på en!

2. Henrik skriver:

det er det jeg siger få Chris til at låne dig en, så laver vi en tur. Vi finder sikkert ud af noget så du ikke behøver at cykle herud hehe

3. Hanne skriver:

Hej Henrik

Godt at læse at du er ude og træne lidt. Bare rolig – stille og roligt mærker du hvordan du kommer til at elske MTB mere end landevej ;o)

Jeg håber at kunne komme ud og køre med dig – måske engang i oktober/november.. jeg mangler stadig lige et par cykelløb her i september som skal ovestået inden vintercuppen bliver skudt igang.

Og det der med mudder – væn dig til det – det vil være sådan fra nu til engang i april næste år. Det gode ved det, er at du bliver teknisk dygtig ;o)

Fortsat god tur og lad mig høre hvordan det går

Kh
    Hanne

Ps.. giv mig lige et praj når du har fået pedalerne på – så skal jeg lige høre hvordan det fungerer med dem

Der er lukket for kommentarer.