Punktering igen for 6 gang på en uge

Egenlig skulle jeg jo være rigtig glad i dag fordi vejret er herligt, og min racer er tilbage fra rep. Desværre har de ikke kunne finde noget så forskifteren er blevet skiftet endnu en gang.
Min lokale cykelpusher er ikke selv helt tilfreds med det, men han kan sådan set ikke gøre mere. Udover et rigtig godt tilbud på et shimano ultegra kranksæt til rigtig god pris, så det sagde jeg ja til.
Det hele er ved at være lidt kompliceret, så det vil jeg ikke trætte jer med. Blot sige at det er noget omstændig at komme fra lille til stor klinge foran. Pt sidder der et FSA kranksæt på, men Ib mener måske at jeg vil være bedre ytjent med shimano, og det er jeg tilbøjelig til at give ham ret i. Jeg havde faktisk lånt den store klinge fra det kranksæt som jeg nu har købt i lørdags, og det var da en klar forbedring.
Nå men altså jeg fik cyklen lidt 6 huhaj afsted i klubben. Yes nu skulle den fandme have gas på min principia i stedet for den gamle tunge xite 🙂
Ruten blev bestemt til Gjern bakker altså modvind ud og rygvind hjem. vinden var da ihvertfald til sted, og der skulle trædes godt til for at holde en god fart.
Da vi kom til Ans var det min tur til at tage fronten, og det gik vel ok, men jeg fornemmede så småt der var noget galt, og ganske rigtig endnu en punktering på bagdækket AAAARRRRRRRRGGGGGGGHHHHHHHHH 🙁 🙁 🙁

Nej ikke igen. Kør i nu bare for jeg skifter slangen og køre hjem for at kigge nærmere på det her sagde jeg til gutterne, men de var ikke sådan lige at overtale.
Da vi var sikker på der ikke var noget i dækket fik jeg dem overtalt til at køre, og mens jeg stod og gassede af fik jeg sat dækket på igen inden jeg vendte næsen hjemad. Jeg kom til Rødkærsbro uden flere problemer, og da jeg kom hjem rykkede jeg dækket af igen for at kigge nærmere på fælgen, og det eneste det kan være er fælgebåndet. Det skrider ud til den ene side af fælgen, og så når der kommer tryk nok i dækket kan slange presse sig ind hullerne til egerne.
Det hjælper ikke at rette på båndet for der er mærker efter fælgen så det sætter sig bare tilbage igen.
Jeg tror jeg vil prøve at få fat i noget fælgtape istedet for da det skulle være bedre egnet til race, efter hvad jeg kan læse mig frem til ved at goggle på emnet.
Turen i dag blev jo ikke så lang, men skidt pyt. Jeg var jo også i skoven ca 5 kvarter i går, og hvor var det bare super fedt at køre der igen. Nu må jeg altså se at for sparet sammen til sådan en rigtig mountainbike, så jeg rigtig kan køre alle steder på ruten omkring Fussingø

Lige til sidst kan jeg da også lige kort fortælle at den første træning efter Nordjylland rundt i tirsdags var præget af nogle meget omsorgsfulde kammerater.
Det er helt ok du er lidt træt. Du kan bare ligge på hjul og så holder vi den omkring 31-32 stykker og så køre vi rulleskift så mærker vi det slet ik´ hahahaha
Behøver jeg at sige farten gik op, så vi gik over til den norske rulla 😉 og jeg fik pænt lov til at sidde over, men af en eller anden mærkelig grund skulle farten så lige op omkring 38-40 km/t
Det er da lige godt grov tænkte jeg, mon de skal se om de kan få skovlen under mig. Lad dem bare du sidder jo godt i læ og pulsen er ok. Efter lidt tid begyndt jeg at føle mig bedre og jeg tænkte faktisk lidt på om jeg skulle rulle frem og høre om ikke jeg kunne få lov til at føre fordi jeg sad og små frøs ned bagi lol
Nej det må du nok hellere lade være med hovmod står for fald Henrik.
I Grønbæk havde jeg sneget mig i front og mod Kongensbro satte jeg farten 42-44. Det var så ikke hurtig nok for holmeren tog pver og snart kørte vi 50. Nu skulle der arbejdes, men han kunne bare holde på tænkte jeg du sidder godt i 2. position. Efter lidt tid gik jeg udenom og tog føringen igen dog lidt langsommere, men hvad var så det der skete Holmeren røg sgu helt af. Han havde lige krise, og slap. Da vi kom til Kongensbro kom han dog hurtig op igen, så ham Jesper kunne have deres spurt op ad Højbjerg bakken. De sidste 5 km lod jeg dem køre og fulgtes med kim som også var lidt brugt efter denne tur for fuld damp eller var det egentlig ikke bare en stille tur 😉 bedøm selv

62 km
1:47
34,77 km/t

Dette indlæg blev udgivet i 2009. Bogmærk permalinket.

4 Responses to Punktering igen for 6 gang på en uge

1. Allan skriver:

Godt det bare var en punktering, blev bekymret da vi kom tilbage og så at din bil var væk. Selv om det er trals med de punkteringer.

2. Heidi skriver:

Hey..du er sq skrap til de punkteringer..mon du har en konkurrence med tid..hvor langtid det tager dig at skifte slange..eller er du ved at have fast levering direkte fra importøren?? Hmm..med den erfaring må du være ret langt nede i tid ha ha ha 😛

3. Heidi skriver:

Psssss….når du nu bliver træt af at lappe cykel..kan du jo hoppe i løbesko..de bliver ik så nemt flade 😉

4. Henrik skriver:

HAHAHAHAHAHAHAHAHA rigtig morsom. Det med tiden er ikke noget at prale med de nye dæk sidder meget stram, men så ryger de jo heller ikke af i farten 🙂
    Tror jeg har løst problemet med nyt fælgtape

Løbesko kommer jeg næppe i. Mine skinneben er ikke glade for det løberi, men så er der selvfølgelig stavgang sammen med alle de der midaldrende kvinder lol

Der er lukket for kommentarer.