Optakt til Grejsdal

Nu er det dagen før dagen. Hvor årets delmål løber af staben. Var ude at køre i torsdags, men det var sgu så deprimerende, at det vil jeg helst glemme. Humøret var ikke godt og benene var om muligt endnu dårligere. Det eneste positive var at fussingøvej og tour de france bakken blev kørt uden de store problemer. Vinden var dog noget træls, og benene gjorde ondt. Turen var ikke mere end 25,8 km, men det var også lig med en times selvpineri 🙁

I går store bededag sad jeg til konfirmation hele dagen, og var ikke hjem før kl 22, så det hjalp jo ikke lige frem på tunge ben. Derfor søgte jeg hjælp ved naboen her til morgen. Hun ville godt lige holde øje med ungerne 1 time, mens jeg tog en lille tur for at løsne op på det hele. Lækkert med en der lige kan hjælpe når Randi er på arbejde. Jeg kørte lige et par bakker, og det gik fint, og i vinden gik det vist også fint selvom det virkede lidt langsom. Passede dog på ikke at køre mig ud. Holdt mig stort set under 80 % kun lige på bakkerne var jeg lige op over.
Benene føltes ikke super, men tror at det vil være bedre i morgen efter at blive brugt lidt i dag. Håber bare ikke der bliver så kraftig vind i morgen. De kraftige vindstød der har været i dag er bestemt ikke min kop te slet ikke når man køre ned af bakke og de kommer fra siden af.

Godt hjemme igen stod dagens næste projekt for skud. Man kan jo ikke komme til løb på en beskidt cykel, så den skulle selvfølgelig lige vaskes. Først rensede jeg lige kæden i et kædebørstebad. Overskydende petroleum blev blæst ud af kæden med trykluft, og bagefter blev cyklen vasket i vand og sæbe. Efter vask blev den tørret af, og kæden blev lige blæst af igen så jeg var sikker på der ikke var vand inde i ledene. Herefter fik jeg så fat i min lille chef-mekaniker, for nu når jeg var i gang kunne jeg jo ligeså godt lige tage tandhjul og klinger af og tørre dem helt af for oliesnavs.

Anders tørre alt snavset af så tandhjulene bliver skinende blanke

kasette spændes fast, og jeg har lige kontrolleret efterfølgende ;-)

kasette spændes fast, og jeg har lige kontrolleret efterfølgende 😉

Flaskeholdervask

Tørring meget grundig

Flaskeholderne fik som i kan se også lige en special vask af Anders.
Da det hele var monteret igen kom vi jo til det vigtigste mente Anders. Kæden skulle jo have olie, men fik heldigvis overbevist ham det var bedst han drejede på pedalen efterhånden som jeg fik smurt hvert led. Det gik forbavsende godt, og han var megastolt over at få lov til at hjælpe. Han var faktisk helt sikker på nu da han havde tørret tandhjulene af og været med til at give olie, så kan cyklen køre så stærkt, at jeg køre fra dem allesammen i morgen. Det er jeg så ikke sikker på, men det er da rart med en der tror på mig.

Jeg glæder mig ihvertfald omend jeg er meget spændt. Det er såmen ikke for selve cykelløbet, for distancen kan jeg sagtens klare. Det mere fordi det er så stort med så mange mennesker. Det er ikke lige min stærke side. Det er vel desværre en angst for at komme til at fejle, og blive til grin. En perfektionists marridt.
I aften når tøjet, fodpumpe og div ting er fundet er det tidlig til køjs, og så er det op i morgen tidlig kl 6 til havregryn, og mor kommer for at passe ungerne, så jeg kan være i Viborg til kl 7:15 for at hente Heidi.

22 km
46:29
28,24 km/t

Dette indlæg blev udgivet i 2009. Bogmærk permalinket.

One Response to Optakt til Grejsdal

1. Heidi skriver:

Ham Anders er ski en rigtig handy-mand. Helt sikkert en du har og fåer rigtig meget glæde af! Hm..jeg har så haft Bjarke til at sørge for dæk er i oden 😉 tager så lige en tur med klud over kæden i aften og smørre resten. Synes det er lidt modigt at skille det hele ad lige dagen før 😀 og butikker så har lukket hvis nu der sker noget uforudset 😉
    Henrik..du bliver sq da ikke til grin i morgen. I morgen får vi en kanon tur og samler mere mere erfaring til os. Vi lære jo hver eneste gang! Og jeg synes det er rigtig dejligt at Anders tror på hans far er den bedste..jeg skal nok tage skrællet hvis det ikke går som Anders forventer. Du ved jo..i hans verden kan kvinder ikke være cykelrytter – så helt sikkert han køber den 😛
    Vi ses i morgen..tidligt i seng her også, så vi ses i morgen efter havregryn!!

Der er lukket for kommentarer.